Podręcznik programisty sterowników Hitachi R M700agpnd4x jest idealnym narzędziem do tworzenia aplikacji dla sterowników Hitachi R M700agpnd4x. Dostarcza przystępnych i wyczerpujących informacji na temat programowania sterowników, a także przedstawia wyjaśnienia, procedury i przykłady kodu, które pomogą programiście tworzyć aplikacje dla sterowników. Podręcznik programisty umożliwia wygodny dostęp do wszystkich informacji na temat sterowników, w tym instrukcji obsługi, opisu funkcji i zaleceń dotyczących bezpieczeństwa. Zawiera również szczegółowe informacje o wszystkich językach programowania, które są obsługiwane przez sterownik.
Ostatnia aktualizacja: Podręcznik programisty sterowników Hitachi R M700agpnd4x
Pobierz instrukcje obsługi swojego produktu i inne ważne dokumenty
Wyświetl i pobierz dokumentację urządzenia.
Krok 1. Wybór produktu
EdytujEdytujJak znaleźć model i numer seryjny?
Wybierz kategorię
Wprowadź numer modelu lub wybierz kategorię produktu*Pole wymagane
Jeśli nie posiadasz przeglądarki plików PDF, najpierw pobierz ją klikając w poniższy link:
Acrobat ReaderTa strona wykorzystuje pliki cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce. Czytaj więcej...
IDZ DO
PRZYK£ADOWY ROZDZIA£
SPIS TRE CI
KATALOG KSI¥¯EK
KATALOG ONLINE
ZAMÓW DRUKOWANY KATALOG
Asembler. Podrêcznik
programisty
Autor: Vlad Pirogow
T³umaczenie: Wojciech Moch
ISBN: 83-7361-797-3
Tytu³ orygina³u:
The Assembly Programming Master Book
Format: B5, stron: 640
Tajniki tworzenia programów dla systemu Windows w asemblerze
• Poznaj narzêdzia programistyczne
• Napisz programy wykorzystuj¹ce Windows API
• Wykryj i usuñ b³êdy z programów asemblerowych
Pisanie programów w asemblerze przez d³ugi czas kojarzy³o siê z systemem MS-DOS.
Teraz asembler powoli odzyskuje stracon¹ pozycjê jêzyka programowania dla systemu
Windows. W ród wielu zalet asemblera mo¿na wymieniæ: bezpo redni dostêp do
procesora, zwarty i niewielki kod wynikowy oraz mo¿liwo ci trudne do uzyskania
za pomoc¹ jêzyków wysokiego poziomu. Asembler jest niezbêdny przy tworzeniu
sterowników dla urz¹dzeñ zewnêtrznych, a korzystanie z niego uczy my lenia
algorytmicznego, od którego jêzyki obiektowe stopniowo odzwyczajaj¹ programistów.
Ksi¹¿ka „Asembler. Podrêcznik programisty” to kompendium wiedzy dotycz¹cej pisania
programów dla systemu Windows w jêzyku asemblera. Znajdziesz w niej opisy narzêdzi
programistycznych i sposoby korzystania z procedur Windows API. Nauczysz siê
tworzyæ programy dla Windows — od najprostszych, wykorzystuj¹cych konsolê,
a¿ do skomplikowanych aplikacji z interfejsem graficznym. Dowiesz siê, jak korzystaæ
z narzêdzi do wykrywania i usuwania b³êdów, a tak¿e poznasz zasady stosowania
asemblera w po³¹czeniu z jêzykami wysokiego poziomu.
• Narzêdzia programistyczne dla systemu Windows
• Wywo³ywanie funkcji Windows API
• Programy dzia³aj¹ce w trybie tekstowym
• Tworzenie i wykorzystywanie zasobów
• Praca z systemem plików
• Tworzenie bibliotek DLL
• Programowanie sieciowe
• Wykorzystywanie asemblera w jêzykach wysokiego poziomu
• Turbo Debugger
• Tworzenie sterowników
Odkryj nieznane obszary programowania -- poznaj jêzyk asemblera
TWÓJ KOSZYK
DODAJ DO KOSZYKA
CENNIK I INFORMACJE
ZAMÓW INFORMACJE
O NOWO CIACH
ZAMÓW CENNIK
CZYTELNIA
FRAGMENTY KSI¥¯EK ONLINE
Wydawnictwo Helion
ul. Chopina 6
44-100 Gliwice
tel. (32)230-98-63
e-mail: helion@helion. pl
Spis treści
Wstęp.............................................................................................. 9
Część I
Podstawy programowania 32-bitowego
w systemach Windows.................................................. 13
Pierwszy program w asemblerze i jego przekształcenia................................................. 15
Moduły obiektowe.......................................................................................................... 20
Dyrektywa INVOKE...................................................................................................... 22
Dane w module obiektowym.......................................................................................... 24
Asemblacja programem TASM...................................................................................... 25
Uproszczony tryb segmentacji........................................................................................ 26
Inne narzędzia u ywane do pracy z asemblerem............................................................ 27
Edytory..................................................................................................................... 28
Programy uruchomieniowe...................................................................................... 28
Deasemblery............................................................................................................. 29
Edytory szesnastkowe.............................................................................................. 31
Kompilatory zasobów.............................................................................................. 31
Edytory zasobów...................................................................................................... 31
Rozdział 1. Narzędzia programistyczne dla systemu Windows............................ 15
Rozdział 2. Podstawy programowania w systemie Windows............................... 33
Wywoływanie funkcji API............................................................................................. 34
Struktura programu......................................................................................................... 37
Rejestracja klasy okna.............................................................................................. 37
Tworzenie okna........................................................................................................ 37
Pętla obsługi komunikatów...................................................................................... 37
Procedura okna głównego........................................................................................ 38
Przykłady prostych programów okienkowych................................................................ 39
Jak to zrobić w asemblerze TASM32?........................................................................... 45
Przekazywanie parametrów poprzez stos....................................................................... 49
Rozdział 3. Proste programy w języku asemblera............................................... 53
Zasady budowania aplikacji w systemie Windows......................................................... 53
Okno z przyciskiem........................................................................................................ 55
Okno z polem edycyjnym............................................................................................... 59
Okno z listą.................................................................................................................... 65
Okna potomne i okna posiadane..................................................................................... 72
4
Asembler. Podręcznik programisty
Rozdział 4. Przegląd programowania 16-bitowego.............................................. 81
Zasady programowania 16-bitowego w systemie Windows........................................... 81
Przykład aplikacji 16-bitowej................................................................................... 83
Rozdział 5. Asemblery MASM i TASM............................................................... 89
Opcje wiersza poleceń asemblerów ml. exe i tasm32. exe............................................... 89
Opcje wiersza poleceń konsolidatorów link. exe i tlink32. exe........................................ 92
Dołączanie do plików wykonywalnych informacji dla programu uruchomieniowego... 97
Tworzenie aplikacji konsolowych i aplikacji z interfejsem GUI.................................... 99
Konsolidacja automatyczna............................................................................................ 99
Programy same tłumaczące się na kod wynikowy................................................... 99
Część II
Programowanie w systemie Windows........................... 101
Kodowanie informacji tekstowych............................................................................... 103
OEM i ANSI................................................................................................................ 104
Unikod.......................................................................................................................... 105
Rozdział 6. Kodowanie tekstu w systemie Windows........................................ 103
Rozdział 7. Przykłady prostych programów...................................................... 109
Wypisywanie tekstu w oknie........................................................................................ 109
Wybieranie czcionki..................................................................................................... 122
Grafika.......................................................................................................................... 128
Rozdział 8. Aplikacje konsolowe..................................................................... 139
Tworzenie konsoli........................................................................................................ 143
Przetwarzanie zdarzeń klawiatury i myszy................................................................... 147
Czasomierz w aplikacji konsolowej............................................................................. 154
Rozdział 9. Idea zasobów — edytory i kompilatory zasobów............................. 161
Język opisu zasobów.................................................................................................... 161
Ikony...................................................................................................................... 162
Kursory.................................................................................................................. 164
Bitmapy.................................................................................................................. 165
Ciągi znaków.......................................................................................................... 165
Dialogi................................................................................................................... 165
Menu...................................................................................................................... 170
Klawisze skrótów................................................................................................... 175
Niemodalne okna dialogowe........................................................................................ 177
Kompilowanie zasobów i konsolidowanie plików obiektowych
w pakiecie TASM32............................................................................................ 182
Rozdział 10. Przykłady programów korzystających z zasobów............................. 185
Dynamiczne menu........................................................................................................ 185
Klawisze szybkiego dostępu......................................................................................... 195
Zarządzanie listami....................................................................................................... 201
Programowanie w stylu Windows XP.......................................................................... 207
Rozdział 11. Praca z plikami............................................................................. 213
Charakterystyki plików................................................................................................ 213
Atrybuty plików..................................................................................................... 214
System plików FAT32.................................................................................................. 217
System plików NTFS................................................................................................... 220
Katalogi w systemie plików NTFS......................................................................... 223
Kompresja plików w systemie NTFS..................................................................... 224
5
Punkty dołączania.................................................................................................. 224
Wyszukiwanie plików............................................................................................ 225
Asemblacja programu za pomocą asemblera TASM............................................. 240
Techniki pracy z plikami binarnymi............................................................................. 240
Jak pobrać atrybuty pliku?..................................................................................... 251
Część III Bardziej skomplikowane przykłady programów
dla systemu Windows.................................................. 255
Rozdział 12. Dyrektywy i makroinstrukcje języka asemblera.............................. 257
Etykiety........................................................................................................................ 257
Struktury....................................................................................................................... 259
Unie.............................................................................................................................. 260
Wygodna metoda pracy ze strukturami........................................................................ 260
Asemblacja warunkowa................................................................................................ 261
Wywołania procedur.................................................................................................... 262
Makroinstrukcje powtórzeń.......................................................................................... 263
Makroinstrukcja definiowana....................................................................................... 264
Kilka innych dyrektyw i operatorów asemblera........................................................... 266
Konstrukcje typu HLL.................................................................................................. 267
Konstrukcje warunkowe......................................................................................... 267
Pętla WHILE.......................................................................................................... 268
Tworzenie programów asemblowanych zarówno przez asembler MASM,
jak i asembler TASM................................................................................................. 269
Rozdział 13. Więcej o zarządzaniu plikami......................................................... 271
Dokładny opis funkcji CreateFile................................................................................. 271
Inne mo liwości funkcji CreateFile.............................................................................. 275
Skrytki pocztowe.................................................................................................... 276
Potoki..................................................................................................................... 281
Napędy dyskowe.................................................................................................... 282
Przegląd funkcji API zajmujących się zarządzaniem plikami...................................... 286
Asynchroniczne wejście i wyjście................................................................................ 287
Rozdział 14. Przykłady programów korzystających z czasomierza....................... 293
Najprostszy przykład u ycia czasomierza.................................................................... 295
Interakcja między czasomierzami................................................................................. 299
Okna dymków pomocy................................................................................................. 305
Rozdział 15. Wielozadaniowość........................................................................ 317
Tworzenie procesu....................................................................................................... 317
Wątki............................................................................................................................ 327
Komunikacja między wątkami..................................................................................... 333
Semafory...................................................................................................................... 334
Zdarzenia...................................................................................................................... 336
Sekcje krytyczne.......................................................................................................... 336
Wzajemne wykluczenie................................................................................................ 346
Rozdział 16. Tworzenie bibliotek dynamicznych (DLL)........................................ 347
Koncepcje ogólne......................................................................................................... 347
Tworzenie biblioteki dynamicznej............................................................................... 349
Konsolidacja niejawna................................................................................................. 354
Korzystanie ze wspólnej przestrzeni adresowej........................................................... 356
Współdzielenie pamięci przez kilka procesów............................................................. 364
6
Rozdział 17. Programowanie sieciowe............................................................... 369
Urządzenia sieciowe..................................................................................................... 369
Wyszukiwanie i podłączanie dysków sieciowych........................................................ 374
Słowo o protokołach sieciowych TCP/IP..................................................................... 387
Model OSI.............................................................................................................. 387
Rodzina protokołów TCP/IP.................................................................................. 387
Adresowanie w protokole IP.................................................................................. 389
Maski adresów....................................................................................................... 391
Adresy fizyczne i adresy protokołu IP................................................................... 391
Usługa systemu nazw domen................................................................................. 391
Automatyczne przypisywanie adresów protokołu IP............................................. 392
Routing................................................................................................................... 392
Zarządzanie gniazdami................................................................................................. 393
Przykład aplikacji najprostszego serwera i klienta....................................................... 397
Rozdział 18. Rozwiązywanie problemów związanych z programowaniem
w systemie Windows.................................................................... 411
Umieszczanie ikony na tacce systemowej.................................................................... 411
Przetwarzanie plików................................................................................................... 417
Kontrolowanie danych w polu edycyjnym................................................................... 419
Wymiana danych pomiędzy aplikacjami...................................................................... 427
Zabezpieczenie przed wielokrotnym uruchomieniem aplikacji.................................... 433
Operacje na grupach plików i katalogów..................................................................... 434
Drukowanie.................................................................................................................. 436
Korzystanie z listy zadań.............................................................................................. 436
Część IV Debugowanie, analiza kodu
i przygotowywanie sterowników................................... 443
Rozdział 19. Programowanie systemowe........................................................... 445
Adresowanie stron i segmentów................................................................................... 445
Przestrzeń adresowa procesu........................................................................................ 450
Zarządzanie pamięcią................................................................................................... 452
Haki.............................................................................................................................. 458
Rozdział 20. Wykorzystywanie asemblera w językach wysokiego poziomu.......... 467
Koordynacja wywołań.................................................................................................. 467
Koordynacja nazw........................................................................................................ 468
Koordynacja parametrów............................................................................................. 469
Prosty przykład wykorzystania asemblera w językach wysokiego poziomu................ 470
Borland C++ 5. 0..................................................................................................... 470
Visual C++ 7. 0....................................................................................................... 471
Delphi 7. 0............................................................................................................... 473
Przekazywanie parametrów przez rejestry.................................................................... 474
Wywołania funkcji API i zasoby w modułach asemblera............................................ 475
Połączenie języka C z kodem asemblerowym.............................................................. 480
Asembler wbudowany.................................................................................................. 486
Przykład wykorzystania biblioteki dynamicznej.......................................................... 488
Rozdział 21. Programowanie usług.................................................................... 493
Podstawowe koncepcje i funkcje kontrolne.................................................................. 493
Struktura usługi............................................................................................................ 495
Przykładowa usługa...................................................................................................... 501