Podręcznik interfejsu wiersza poleceń Craftsman 113 235140 to wyjątkowe narzędzie, zaprojektowane z myślą o użytkownikach, którzy chcą zmaksymalizować swoje umiejętności związane z obsługą systemu operacyjnego Microsoft Windows. Podręcznik zawiera wszystkie informacje, których potrzebujesz, aby prawidłowo skonfigurować i wykorzystać wiersz poleceń Craftsman. Zawiera ona również szczegółowe informacje na temat składni polecenia, wykorzystywanych poleceń i narzędzi wiersza poleceń, a także omówienie typowych procedur i problemów. Podręcznik interfejsu wiersza poleceń Craftsman 113 235140 pozwala użytkownikom zarządzać systemem Windows na wyższym poziomie, co skutkuje zwiększeniem wydajności i produktywności.
Ostatnia aktualizacja: Podręcznik interfejsu wiersza poleceń Craftsman 113 235140
Klikając przycisk „Akceptuję” zgadzasz się, aby serwis Ceneo. pl sp. z o. o. i jego Zaufani Partnerzy przetwarzali Twoje dane osobowe zapisywane w plikach cookies lub za pomocą podobnej technologii w celach marketingowych (w tym poprzez profilowanie i analizowanie) podmiotów innych niż Ceneo. o, obejmujących w szczególności wyświetlanie spersonalizowanych reklam w serwisie Ceneolokalnie. pl.
Wyrażenie zgody jest dobrowolne. Wycofanie zgody nie zabrania serwisowi Ceneolokalnie. pl przetwarzania dotychczas zebranych danych.Wyrażając zgodę, otrzymasz reklamy produktów, które są dopasowane do Twoich potrzeb. Sprawdź Zaufanych Partnerów Ceneo. Pamiętaj, że oni również mogą korzystać ze swoich zaufanych podwykonawców.Informujemy także, że korzystając z serwisu Ceneolokalnie. pl, wyrażasz zgodę na przechowywanie w Twoim urządzeniu plików cookies lub stosowanie innych podobnych technologii oraz na wykorzystywanie ich do dopasowywania treści marketingowych i reklam, o ile pozwala na to konfiguracja Twojej przeglądarki. Jeżeli nie zmienisz ustawień Twojej przeglądarki, cookies będą zapisywane w pamięci Twojego urządzenia.Więcej o plikach cookies, w tym o sposobie wycofania zgody, znajdziesz w Polityce Plików Cookies. Więcej o przetwarzaniu danych osobowych przez Ceneo. o., w tym o przysługujących Ci uprawnieniach, znajdziesz tutaj.Pamiętaj, że klikając przycisk „Nie akceptuję” nie zmniejszasz liczby wyświetlanych reklam, oznacza to tylko, że ich zawartość nie będzie dostosowana do Twoich zainteresowań.Interfejs wiersza polecenia platformy Azure to zestaw poleceń służących do tworzenia zasobów platformy Azure i zarządzania nimi.Interfejs wiersza polecenia platformy Azure jest dostępny w wielu usługach platformy Azure i został zaprojektowany tak, aby umożliwić szybkie rozpoczęcie pracy z platformą Azure, ze szczególnym uwzględnieniem automatyzacji.
Z Encyklopedia Zarządzania
Interfejs | |
---|---|
Polecane artykuły |
|
INTERFEJS (układ sprzęgający, interface) - układ lub urządzenie umożliwiające wzajemną komunikację (przesyłanie informacji) pomiędzy dwoma różnymi urządzeniami. Interfejs zapewnia dopasowanie poziomów elektrycznych sygnałów oraz szybkości i formatu przesyłanych danych, a także określa protokół transmisji. Istnieje kilka interfejsów standardowych stosowanych przez wielu producentów, co umożliwia łączenie sprzętu, aplikacji bądź różnych części sieci komputerowej. Interfejsy występują między elementami sprzętu (interfejs sprzętowy) np. karta interfejsu sieciowego, między programami np. komunikacja za pośrednictwem plików do wymiany komunikatów IPC, oraz między ludźmi, a komputerami np. interfejs graficzny. W zależności od zastosowanych środków technicznych wyróżnia się interfejsy znakowe, graficzne, głosowe, dotykowe i mieszane. W węższym znaczeniu interfejsem nazywa się układ umożliwiający przyłączenie urządzenia zewnętrznego np. drukarki lub monitora ekranowego do komputera. (Informatyka. SŁłownik Encyklopedyczny, 1999, s. 140)
Najczęściej mamy do czynienia z obsługą graficznego interfejsu użytkownika (Graphical User Interface, GUI), który został wprowadzony po raz pierwszy w komputerach Macintosh firmy Apple w 1983 roku, a obecnie jest standardem w każdym komputerze. Interfejs graficzny użytkownika to oprogramowanie systemowe, które umożliwia komunikacje z komputerem w taki sposób, że użytkownik wydaje polecenia wybierając kursorem (sterowanym najczęściej z pomocą myszy) odpowiednie okna, ikony, przyciski lub rozmaite pola menu wyświetlane na ekranie monitora (najbardziej rozpowszechnionym interfejsem graficznym jest Windows). Do sterowania kursorem, zamiast myszy, stosowane są także wybrane klawisze klawiatury lub coraz częściej ekrany dotykowe. Komunikacja odbywa się praktycznie bez wypisywania poleceń za pomocą klawiatury, co jest bardzo wygodne i łatwe w obsłudze. Korzystanie z interfejsu graficznego nie wymaga pamiętania licznych nazw poleceń, co daje mu przewagę nad interfejsem znakowym, zwłaszcza wśród początkujących użytkowników. Interfejs graficzny niejednokrotnie wymaga stosowania dużych pamięci operacyjnych.
Rodzaje interfejsu
- Wizualny
- Tekstowy (w szczególności interfejs wiersza poleceń)
- Graficzny
- Okno
- WIMP
- Oparte na sieci
- Indukcyjny
- Skalowalny
- Tactile (ang. )
- Gest
- Głos
- Dotyk
Interfejs programu komputerowego
Interfejs użytkownika aplikacji komputerowej obejmuje:
- środki do wyświetlania informacji, wyświetlane informacje, formaty i kody;
- tryby poleceń, język "interfejs użytkownika";
- urządzenia i technologie do wprowadzania danych;
- dialogi, interakcje i transakcje między użytkownikiem a komputerem, informacje zwrotne od użytkownika;
- wsparcie procesu decyzyjnego w konkretnym obszarze tematycznym;
- procedura korzystania z programu i dokumentacja dla niego.
Interfejs użytkownika jest często rozumiany tylko jako wygląd programu. Jednak w praktyce użytkownik postrzega przez niego cały program jako całość, co oznacza, że to zrozumienie jest zbyt wąskie.W rzeczywistości interfejs użytkownika łączy wszystkie elementy i komponenty programu, które mogą wpływać na interakcję użytkownika z oprogramowaniem, a nie tylko na ekranie, który widzi użytkownik.
Te elementy obejmują:
- zestaw zadań użytkownika, które rozwiązuje przy pomocy systemu;
- metafory używane przez system (na przykład pulpit w MS Windows®);
- elementy sterowania systemem;
- nawigacja między blokami systemu;
- wizualny (i nie tylko) projekt ekranów programu;
- środki do wyświetlania informacji, wyświetlanych informacji i formatów;
- urządzenia i technologie do wprowadzania danych;
- dialogi, interakcje i transakcje między użytkownikiem a komputerem;
- informacja zwrotna od użytkownika;
- wsparcie procesu decyzyjnego w konkretnym obszarze tematycznym;
- jak korzystać z programu i dokumentacji do niego.
Bibliografia
- Lawenda M, (2001), "Laboratorium wirtualne i teleimersja", Poznań, Raport wewnętrzny PCSS nr RW-34/01, s. 25;
- Pfaffenberger B, (1999), "Słownik terminów komputerowych", Prószyński i S-ka, Warszawa, s. 109;
- Płoski Z, (1999), "Informatyka. SŁłownik Encyklopedyczny", Wydawnictwo EUROPA, s. 140;
- Rorty R, (2007), "Wittgenstein i zwrot lingwistyczny. Perspektywy komunikacji międzykulturowej. Materiały z konferencji", ISSN 1896-3099, 1(2), s. 56;
- Rydzewski A (1995), "Ilustrowany słownik techiki komputerowej", Wydawnictwa szkolne i pedagogiczne, s. 74;
- Rzeszewski M, Jasiewicz J, (2009), “WebGIS - od map w internecie do geoprzetwarzania”, Instytut Geoekologii i Geoinformacji, Poznań, s. 7.
Autor: Oksana Saverska